MedyaFaresi MedyaFaresi

Gökçek, 17-25 Aralık'tan sonra FETÖ medyasına para yağdırmış

Eski Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, 17/25 Aralık 2013'ten 3 ay sonra FETÖ’nün yayın organları olduğu gerekçesiyle KHK ile kapatılan Samanyolu Haber-TV, KanalTürk ve Bugün televizyon kanallarına 375 bin TL’lik reklam vererek, maddi kaynak sağladığı belirlendi.

Eklenme: 04 Mayıs 2020 08:47 - Güncelleme: 04 Mayıs 2020 09:23

Cumhuriyet'ten Sena Yaşar imzalı habere göre;  Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından görevden el çektirilen eski başkan Gökçek, Ankaralı’ya 750 milyon dolara mal olan Ankapark’ın inşaatı sürerken, 2014 yerel seçimleri öncesinde, ulusal televizyonlara “Ankapark reklamı” verilmesi için ihaleye çıktı.

Söz konusu haberde aktarılan bilgiye göre göre, davet usulü yapılan ihaleyi 14 Mart 2014’te İstanbul’dan People Ajans, 7 milyon 83 bin 540 TL’ye dönemin dolar kuruyla 3 milyon 250 bin dolara kazandı. Ankapark’ın reklam filminin ajansa tesliminden sonra ajans, Ankara Büyükşehir Belediyesi yönetiminin de bilgisi doğrultusunda Samanyolu TV, Samanyolu Haber, KanalTürk ve Bugün televizyonlarında da reklam filmini yayınlattı.

Reklam filmi için 15 Temmuz darbe girişiminin ardından FETÖ’nün yayın organı olduğu gerekçesiyle KHK ile kapatılan Samanyolu TV’ye 240 bin, Kanaltürk’e 81 bin, Bugün TV’ye 18 bin ve STV Haber’e 36 bin TL ödenirken, Melih Gökçek’in oğlu Osman Gökçek’in yöneticisi olduğu Beyaz TV’ye ise 198 bin liralık ödeme yapıldı.