Abone Ol

Hem aldattım hem aldatıldım

Hürriyet'ten Hakan Gence, İstanbul’un köklü Ebüzziya Ailesi’nden gelen Cemre Ebüzziya ile sinemadaki ilk adımlarını konuştu.

Hem aldattım hem aldatıldım

Zeki Demirkubuz bir röportajında “Oyuncuların seti bırakıp gittiği çok olmuştur” dedi... Sizin için Demirkubuz’un seti zorlu muydu?
Benim deneyimim böyle olmadı, seti terk etmedim. Sonuçta bu yönetmenin filmi ve istediği bir şey var. Onu alana kadar da zorlayabiliyor. Hem karşımdaki başrol de yönetmenin kendisiydi. Ama benim de zorlandığım zamanlar oldu. Sert ve farklı tonlarda sahnelerim vardı.

En zorlayan sahne hangisiydi?
Kızın basıldığı ve dayak yediği sahne. Fiziksel olarak çok canım acıdı.

Nasıl? Filmde gerçekten dayak mı yediniz?
Evet. Tokat sahnesi vardı; 11 tekrar aldık ve tokat yemek çok ağırıma gitti. Normalde şiddete karşı olan her insan için zor bir durum. Yine de canın acıdığında verdiğin tepkinin gerçek olduğunu söylemeliyim.

Filmin ana temalarından biri aldatmak... Aldatılmak sizin için affedilemez bir durum mu?
Filmin teması aldatmak değil bence. Bu konuda büyük söylemlere karşıyım. Dürüst ve açık olmak lazım. Dile dökmüyoruz her zaman ama fiziksel olmasa da en azından zihnen karşımızdakini aldatabiliyoruz.

Siz aldattınız mı ya da aldatıldınız mı?
Aldatıldım ve demin söylediğim çerçevede aldattım da... Ama şimdi bu konuda çok pişmanım. Artık elimden geldiği kadar saygılı bir şekilde, kararlarımı böyle şeyler yaşamadan almayı tercih ediyorum.

TÜRKİYE'DE ÇOK TABU VAR

Nasıl yaşandı?
Detaya girmeyeyim ama yanlış yaptığımın farkındaydım ve sonunda hayatımdaki kişiye söyleyip ayrıldım. Sonra da yaptığımı saygısızca bulup kendime çok sinirlendim. Aldatıldığıma da bir şekilde şahit oldum.

Filmde herkesin konuştuğu bir öpüşme sahneniz var. Türkiye’de bu sahneler genelde tabu. Konservatuvarı ABD’de okudunuz. Eğitimini yurtdışında alan bir oyuncu olarak bu tip sahnelere bakışınız nasıl?
Bunun Amerika’da okumakla ilgisi yok, projeden projeye değişir. Yönetmene ve senaryoya inanmam lazım. Türkiye’de çok tabu var; cinsellik de bunlardan biri. Oyuncular “Seyirci beni öyle bir sahnede görürse sonra nasıl kabul eder” diye tereddüt ediyor.

AİLEM BANA AVANTAJ YARATMADI

Nilgül Utku’nun kızı, Menderes Utku ve Alev Ebüzziya’nın yeğeni, Ümit Utku’nun torunusunuz. Nasıl bir aile?
İstanbul’da gayet modern ve biraz da garip bir ailede doğdum.

Neydi garip olan yanları?
Babam çocuk istemiyor, annem istiyormuş. Annem hamile kalınca ayrılmaya karar vermişler. Ben annemle büyüdüm. Ailem hep yanımdaydı. Tabii babamla görüşmeye hep devam ettim.

Bu tercih sizin hayatınıza nasıl yansıdı?
Zamanla tercihlerini anladım ve anladıkça ikisine de hak verdim. Ama bende garip bir terk edilme korkusu yarattı. Her ilişkimde terk edilmekten korktum. Bu da ilişkilerimde bazen sorun yarattı. Şimdi farkındalığımı artırarak değişmeyi ve güvenmeyi öğreniyorum.

Dayınız ve anneniz Mars grubun ortakları. Sinema salonlarının çoğu onların. Peki bir yönetmenin sizi filminde oynatması, salon bulma açısından avantaj mı?
Keşke öyle olsaydı da Demirkubuz’un filmi daha fazla salonda oynasaydı. Mars beni kendi filminde oynatmadı. ‘Pek Yakında’nın seçmelerine gittim ama seçilmedim. Ailemin işin içinde olması avantaj yerine dezavantaj oluyor. Beni ilk kez ‘Bulantı’da izlediler. Biraz alakasız olacak ama anneannem “Keşke salon filminde oynasaydın” dedi. Çok güldüm bu yorumuna.

CEMRE EBÜZZİYA HAKKINDA BİLMENİZ GEREKEN 5 ŞEY
1- Ekran macerası Muhteşem Yüzyıl’daki Helena karakteriyle başladı.
2- ‘Ben Onu Çok Sevdim’ ve ‘Galip Derviş’ dizilerinde kısa süreyle oynadı.
3- İlk uzun metrajlı filmi ‘Bulantı’. Yakında vizyona girecek ‘Kasap Havası’nda da rol alıyor.
4- İçinden efsane gazeteciler, sanatçılar, işadamları çıkaran Ebüzziya ailesine mensup.
5- Konservatuvar eğitimini ABD’de aldı.