Abone Ol

Akşener'den Erdoğan'a: 2 Uçağını Sat Yurt Yap

İYİ Parti Lideri Meral Akşener, öğrencilerin yurt sorunu için Cumhurbaşkanı Erdoğan'a seslendi: "500 milyon dolarlık uçaklarla gezmek yerine iki uçağını satsan Türkiye'nin bütün vilayetlerine yurt yaparsın."

İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener, 'Memleket Gezileri' kapsamında dün İstanbul Çatalca'ya konuk oldu. Çatalca'nın mahallelerini gezen Akşener, artık klasikleşen esnaf ziyaretleri yaptı. Meral Akşener'e İstanbul İl Başkanı Buğra Kavuncu ve partililer de eşlik etti.

Akşener, gezisini takip eden gazetecilere yurt genelinde yaptığı esnaf ziyaretlerini değerlendirdi, daha sonra da onların sorularını yanıtladı.

Meral Akşener, yurt ve kira sorunu nedeniyle eylem yapan öğrencilerle ilgili soruya yanıt verirken, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a seslendi. Cumhurbaşkanlığına ait özel uçakları hatırlatan Akşener, sorunun sebebinin kentsel dönüşüm olduğuna işaret ederek, şunları söyledi: "Ben Sayın Erdoğan ve arkadaşlarına şunu tavsiye ediyorum; 500 milyon dolarlık uçaklarla gezmek yerine, iki uçağı satsalar Türkiye'nin bütün vilayetlerine ikişer bin kişilik birinci sınıf yurt yapabilirler. Pek çok gencimizin yurt sorunu ortadan kalkar."

Akşener sözlerini şöyle tamamladı: "Öğrencilere, gençlere beddua etmek yerine bu israfın, bu aşırı harcamanın önüne geçilip bu çocuklarımızın derdine çare bulunması en doğrusudur. Kiralarla ilgili derin bir problem var. Kentsel dönüşümlere dair yapılan planlamaların yanlışlığı, o meselenin patlaması; 250 bin dolara mültecilere vatandaşlık satılıyor ev alma üzerinden, bir de onun üzerinden patladı. Beceriksizlik, plansızlık sebebi ile öğrenciler bu sene okula gidecek bir de onlar üzerinden yurt yeterli değil, bunların neticesinde bu çocuklar 'Bizi görün, bize kulaklarınızı açın' diye bir tavır koydular. O tavrın sertlikle müdahale edilerek dağıtılmasını doğru bulmadığımı ifade etmek isterim."

Ziyaretleri süresince, Türkiye'nin her yerinde esnafın elektrik fiyatından şikayetçi olduğunu gözlemlediğini aktaran Akşener, "O dükkanların içinde Türkiye'nin özetini görüyoruz" dedi.

Market ve eczanelerde veresiye defterleri gördüğünü vurgulayan Akşener, "Bu gezilerde esnaf dükkanlarında işsiz gence rastlıyoruz, o esnaf dükkanlarında çiftçi ve besiciye rastlıyoruz. Tencere kaynatmakta zorlanan kadına rastlıyoruz, emekliye rastlıyoruz, atanamamış gençlere rastlıyoruz. Dolayısıyla o dükkanların içinde Türkiye'nin özetini görüyoruz. Bugün itibariyle biz bu dükkanlarda yaşananların, dertli insanların dertlerini öğreniyoruz. Çözümler üretiyoruz'' diye konuştu.

İYİ Parti lideri, ''Ben, 5 Doğu Anadolu ilinden geldim. Bugün de İstanbul'un en batı ucundayız. Ortak noktalar şu; elektrik parasından şikâyet var. Türkiye'nin her yerinde esnaf, elektrik fiyatından şikayetçi. Mamulün pahalı gelmesinden ve vatandaşın alım gücünün düşüklüğünden şikâyet ediliyor. Özellikle market ve eczanelerde inanılmaz veresiye defterleri gördük. Bütün bunların neticesinde Türkiye'de esnaf üzerinden Türkiye'nin dertli kesimlerinin dertlerini öğrenip çözüm üretiyoruz. İYİ Parti olarak suni gündemlerin peşinden gitmeyeceğiz, gerçek derdin ve gerçek çözümlerin peşinde olacağız" diye ekledi.