Anibal Güleroğlu

Yazar guleranibal@yahoo.com
TÜM YAZILARI
Kızıl Goncalar, Gaddar, Kirli Sepeti... NOW TV'nin en başarılı dizisi hangisi? Sezonun en başarılısı olarak gördüğümüz ve bu etiketi sadece yansız yayıncılığıyla değil aynı zamanda izleyiciye sunduğu yapımlarla da fazlasıyla hak eden kanaldaki dizi performansını kısaca irdelemek, eğriyi doğruyu mimlemek istedik.
Taş Kağıt Makas ve Bahar: Bir uyarlama dizi hüsranı daha mı? Show’da yerini alan ‘Bahar’ın reyting açısından sıkıntısı yok. Ancak ‘Doktorum ben’ diyen Bahar’ın hikayesinde mantığı zorlayan çok detay olduğu da muhakkak. Mesela şipşak bulunan bağışçı sayesinde karaciğer nakli yaptırdığı halde elinden içki kadehini düşürmemesi. Kızıl Goncalar’ın gizli mesajları: Bu analiz çok konuşulur İstanbul görmüş kızların bozulacağı söylemini algılara yerleştirerek ‘gizli etki’ görevinin hakkını veren yapımda, çürümüş elma üstünden tavırları ve yaptığı konuşmalarla, ‘şehzade’ profiline denk düşüp ‘Tarikat insanları ne kadar felsefi ve hak yemeyen kişiler’ dedirten dizide bir diğer ‘gizli etki’ detayı, insani yaklaşımlarda görülmekte.
Harcanan dizi Bir Derdim Var, Zorlama dlzl Ne Gemiler Yaktım Son dönemlerde sıkça karşılaşılan ‘Her şeye rağmen olamayanlar’ tablosu da bu zihniyetin ürünü maalesef. Yalı Çapkını ve Sakla Beni taciz ve şiddeti reytinge dönüştürüyor Anlayacağınız taciz ve şiddet şikayetleri izleyiciyi uzaklaştırmak yerine diziye yönlendirdi. ‘Sakla Beni’ de bu yönelişi eli boş bırakmadı tabii. İçeriğini, dozu daha da artan, şiddet ve yozlaşma sahneleriyle doldurarak ‘Hem eleştiririm hem izlerim’ diyen riyakarlığı fazlasıyla tatmin etti.  Dilek Taşı, Bambaşka Biri... Yeni diziler ne kadar başarılı? Nitekim sade suya tirit çorba misali bir tablonun sergilendiği yaz ekranının ardından değişik bir şeyler izleme umuduyla beklediğimiz yeni sezon için de durum aynı. Kanalların peş peşe izleyiciyle buluşturdukları yapımlarda değişim mantığından eser yok. Yaz dizilerinin karnesi: Üvey Anne, Veda Mektubu, Dönence, Maviye Sürgün, Ruhun Duymaz Yersiz uzunlukları ve neredeyse bölümün tamamını veren özetleriyle tüm akşam kuşağını kapatma görevini üstlenme olumsuzluğunu bir türlü aşamayan diziciler, yaz aylarında işi iyice savsaklamışlar. Disney+ yeni dizisi Aktris üzerine notlar: Melek yüzlü şeytan Yasemin Yasemin’e sunulan ‘Avcı’ senaryosuyla karakterini öz eleştiri sürecine sokarak psikolojik söylemler geliştiren dizinin bir diğer eksisi, kadın karakterlerini toplumsal bünyeye uymayan içerik diliyle konuşturması.  Yalı Çapkını'nın ezik kadınları da Camdaki Kız'ın Düşkün Nalan'ı da artık bıktırdı ‘Gerçek hayat hikayesi’ etiketiyle her türlü abartıyı kendine hak gören yapımlar bollaştığından beri ezik kadınlar ve maddi-manevi erkek şiddeti aldı başını gidiyor. ‘Yalı Çapkını’ da bu furyada başı çekiyor.  Kıvanç ve Serenay'ın Aile'si asla The Sopranos ayarında bir dizi değil 1999-2007 yılları arasında yayınlanarak büyük beğeni toplayan ‘The Sopranos’ dizisinin uyarlaması diye tanıtılan ‘Aile’nin  künyesinde uyarlama olduğuna dair bir açıklama göremiyoruz maalesef. Aldatmanın reytingi çok tatlı: Diziler Çok eşliliği normalleştiriyor Neticede; İzleyici, tatliş hareketli Ferit’in maçoluğuyla... Seyran’ın fiziğiyle aldatılırken aile bilinci, aşk gibi kavramlar da ikinci eşi normal sayma çarpıklığına kurban gidiyormuş ne gam... Aldanmaya devam. En karaktersiz dizi karakteri İyilik'in Murat'ı, en gerçek dram Yürek Çıkmazı Ekrana umutla çıktıkları anda hüsrana uğrayan yapımların bolluğu malumunuz. Ancak bu rutinde bazen öyle işler oluyor ki, gerçekten başına geleni hiç hak etmediğini düşünüyoruz. Yalı Çapkını değil Yalı Çarpıkları Kapı yerine damdan girme alışkanlığındaki Ferit’in çapkınlığından faydalanmaya çalışan bir kızın düzenbazlığıyla ‘fırsatçı ve yalancı kadın’ profilini araya sıkıştıran yapım, ardından Ferit’le birlikte olmuş izlenimini verip sonra çark eden Sultan’ın Ferit’in odasındaki yatak fantazisini izletti. Bir Peri Masalı’nın gerçekleri Yaratıcılığa müsait hikâyesinin yanı sıra Nazan Kesal, Taro Emir Tekin, Alina Boz gibi başarılı isimleri kadrosunda buluşturarak dikkat çeken ‘Bir Peri Masalı’nın en büyük gerçeği, ilk bölümden sonra gerek mantık gerekse yenilikçilik açısından işin heyecanını yitirdiği detayı! Aldatmak Başladı, Mahkum Gitti Gidiyor ‘Aldatmak’ dizisinin başlamasıyla Total’de ilk 10 dışında kalıp AB’de dokuzunculuğa düşen ‘Mahkûm’ yeni sezona adım atar atmaz sergilediği içerik performansıyla ‘Gitti gider’ dedirtir hale geldi maalesef. Zeytin Ağacı’nın derinliği İşte senaryosu Nuran Evren Şit’e ait olan ‘Zeytin Ağacı’ bu noktada öne çıkıp ‘Bedensel sağlığın, ruhsal iyiliğin yolu bir noktada kendine dönmekten geçer’ diyerek bu unuttuklarımızı hatırlatıyor bizlere.