MedyaFaresi MedyaFaresi

Sosyal medya toplumun baş belasıdır!

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan canlı yayında Gezi Parkı'ndaki olaylarla ilgili Fatih Altaylı'nın sorularını yanıtladı.

Eklenme: 02 Haziran 2013 11:51 - Güncelleme: 13 Mart 2016 07:38

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan; Habertürk TV, Show TV ve Bloomberg HT ortak yayını Teke Tek Özel’de Fatih Altaylı’nın sorularını yanıtlıyor.

Başbakan Erdoğan’ın konuşmalarından satır başları;

GEZİ PARKI OLAYI

Gezi Parkı’nın röleveleri 1994 yıında önüme geldi. Ama destek olmayınca olmadı. Şimdi Başbakan iken gelen proje ile AKM’y de çok büyük bir kültür merkezi yapacağız. AKM’nin yerine çok büyük ve teknolojik bir eser kazandıralım. Tarihi bir eserin nasıl yapılcapını neden soralım.

3. Köprü içn 358 bin ağaç kesilecekmiş, nereden çıktı?3. Köprü bölgesi maki ve taş alandan oluşuyor. Havalimanı, 3. Köprü projeleri o alanları düzenleyecek.

Taksim’de mesele Gezi Parkı ve AVM olayı değildir. Rami Kışlasına da büyük bir Milli Kütüphane yapacağız. Şimdi bunun için de ayaklanırlar.

Ceylan Otel yapılırken neredeydiler? Hilton Otelin önündeki parkla ilgili kavgam bilinir. Koç Üniversitesi ormandı benim burada kavgam var. Çevreci geçinenler o üniversiteyi oraya yaptılar. Koç Üniversitesi olayında ben yalnız kaldım.

Üniversite yönetimleri öğrencilerine hakim değil. Bir demokrasi meydanda değil sandıkta verilir. Yıkıp dökerek yapılmaz. Polis müdahalesi aşırıya kaçmıştır. Polis gittikten sonra da yakıp yıktılar. Aşırı uçlar araçları yakıp yıktı. 24 saatte çok sayıda araç ve dükkan yakıldı. 89 polis aracı, 94 işyeri, 4 otobüs, 18 belediye otobüsü, 42 özel araç yakılıp yıkıldı.

CHP Başkanını meydanda kabullenmediler, beklediği havayı bulamadı. CHP Başkanı bu işi körükleyenlerin yanındadır. MHP ve BDP bu işin içine bulaşmadı.

Her ülkenin kendi yapısı vardır. Bizde bazı gruplar belli yerlere yerleştikleri zaman orayı sürekli olarak terörize ederler. Bizim adımlarımız onların yaklaşım tarzına cevap verebilirdi. Şu and twitter denilen bir bela var. Yalanın daniskası burada. Sosyal Medya denilen şey toplumların baş belasıdır.

Parti tabanım sessiz mi kalacağız? diye beni aradı. Demokrasi’yi güç kimdeyse o kullanır. Gelişmiş toplumlarda herkes adımını kurallara göre atar. Almanya ve İspanya’da da böyle müdahaleler oluyor.

Galatasaray stadını biz yaptık. Açılışta belli bir grup tarafında yuhalandık. İstanbul’da ve Ankara’da belli br ideolojik gruplar hizmete rağmen bize her türlü hakareti yapıyorlar. Marifet iltifata tabidir.  Ben dilsiz değilim. Hakaretler olurken biz de sesimizi yükseltiriz. 160 milli park yaptıki devam edeceğiz.

Olay parkla alakalı değil, olay tamamen ideolojik. Bu olaylar yerel seçimde belediye seçimlerini AKP’nin kaybetmesi için yapılıyor. Milletimin Başbakan’ına sahip çıkışını  ben görüyorum. İstanbul AVM konusunda doyuma ulaştı. İstanbul’da AVM değil, otel eksikliği var.

Gezi Parkı’nda Şehir Müzesi yapılacak. Projeler bitince Taksim’deki ağaç sayısı artacak. Taksim’e cami Maksem’in arkasına yapılacak. Kilise Vakfı’nın önündeki bütün dükkanları kaldıralım. Oradaki kilise meydana çıksın.

Türkiye’de ciddi anlamda bir kültür merkezi yok. Artık AKM’de Uluslararası bazda da büyük bir merkez olsun. Kltür Bakanıma talimatı verdimi en kısa zamanda yıkımı başlatacağız.

ALKOL YASAĞI VE İKİ AYYAŞ MESELESİ

Meni Müskirat kanunu çıkarken Meclis Başkanı Atatürk’tü. Bu CHP’nin kadrosu çok talihsz. Bunlar siyaseti falan bilmiyor.

Ben insanımı seviyorum, alkolik olmasını istemiyorum. Trafik kazalarının en ağır sebebi alkoldür. Anayasanın 58. maddesi bizden önce önce çıkarılmış. Biz bu anayasanın amir hükmünün yerine getiriyoruz. Açıklamarımdan rahatısız olan varsa özür dilerim. Ben sigara paketini cebinde gördüğümle bir anlaşma yapıyorum. Sigarasını elinden alıp imzasını alıyorum.

Bunları vatandaşın kötü alışkanlıklarından kurtulması için yapıyorum. ABD ve Avrupa’da bizi tebrik ediyorlar.Her içki içen alkoliktir. Kırk yılda bir içen bile bana oy veriyor.

TAKSİM PROJELERİ

İstanbul’da ciddi bir otel eksiği var. Topçu Kışlası otel olacak. O bölge artık yayalaştırılacağı için ufak alışveriş alanları yapılabilir. Taksim’deki ağaç sayısı artacak.

ANNELERE ERKEN EMEKLİLİK

Bizim hedefimiz kadının sağlığı ve evine ayıracağı zamanın artması. Bu konudaki kamuoyu araştırmaları olumlu.Erkeklerde erken emeklilik söz konusu değildir. Kadın istihdamı konusundaki gelişmeleri uygulamada göreceğiz.

SURİYE MESELESİ

Suriye konusunda zaman açıklaması yapmadım. Ama bu adam gidecek. Esad yanızlığa doğru gidiyor. Karada zaten muhalifler güçlü ama Esad havada güçlü. Bizde şu anda 300 bine yakın sığınmacı bulunuyor. Bizim içimizde siyasi mezhepçilik var. 52 vatandaşımızın öldürülmesi sıradan bir olay değil.

Teröre karşı bütün kıyı kesiminde tedbirlermizi aldık. PYD bir yanlışın içine düşerse bizim de tavrımız farklı olur. Süreç bundan sonraki gibi olmayacak. Şu anda Rusya bütün Orta Doğu’da kendine dost olanları kaybediyor.

Hizbullah’ın oraya girmesi ve İran’ın desteği onların da aleyhine olacak. Ben bütün mezheplere karşıyım. Mezhepçilikten nefret ediyorum. Benim için ölçü İslamdır. Kendim Sünniyim ama Sünnici değilim. Şia ve Sünniler mezhepçilik yapmamalı

Hiristiyanlar yıllarca mezhepçilik yaptılar ( 100 yıl savaşları ), çok sayıda insanı kaybettiler.

ABD ZİYARETİ

Serbest ticaret ile ilgili Obama’dan olumlu sinyal aldım. Gümrük Birliği üyesi olduğumuz için Serbest Ticaret’ten uzak kalmamız mümkün değil.

Yüzde 100 olmasa da büyük oranda neticeler aldık.

GEZİ PARK OLAYLARINDA MEDYA TEPKİSİ

Burada bazı medya grupları olayların yayında yer aldılar. Bazı gazeteler provokatif çağrılar yaptılar. Bunları okuduğumuz anda nereye gidiyoruz dedik.

Aracı reklam kuruluşları gazetelere reklam vermiyormuş. Reklam vermeyen kuruluşları tespit edeceğiz. Reklam vermeyen aracı kurumla ilgili gereğini yaparım. Reklam vermeyen aracı kurum ideolijik davranmıştır. Reklam verenin haberi yok, aracı kurum reklamı kesiyor.

YAŞAM TARZI TARTIŞMASI

Yıllardır bu ülkede ezilen biz ve bizim gibiler oldu. Belli ilçelerde çirkin el kol hareketleri yapıyorlar. Bana el kol hareketi yapamazsın. Ben %50 ile ezme hakkı görmüyorum, sen % 7 ile görüyorsun. Kimsenin birbirine ezme hakkı yok, saygılı olunmalı.

Bir metroda ahlak kuralları denilen birşey vardır. Ahlak kuralları dışında birşey varsa anonsun normaldir. Hangi anne baba kızının birinin kucağında oturmasına göz yumar. Benim gösterdiğim saygıyı herkes bana göstermeli. 20 yıl oldu hala aynı şeyleri söylüyoruz.

Alkol şişelerine gidip T.C yazıyor, olur mu böyle birşey? Birbirimize saygılı olmamız lazım. Alkolik derken düzenli içen, bağımlı olanları kastettim. Bu düzenlemeler tamamen gençliğe yöneliktir.

Biz yaptığımızdan sorumluyuz, uygulamalarımız belli. Belediye tesislerinde alkolü ben kaldırdım. Anayasanın 58. maddesini uyguluyoruz.

Başı örtülü olanlar kamu kurumlarına giremiyor. Bir bayan çalışıyor, bir bayan çalışamıyor. Bu haksızlık değil mi? Kimsenin kimseye karışmasını istemiyoruz. Azınlıklara verdiğimiz hakları kimse vermemiştir.

ÇÖZÜM SÜRECİ

Bu çözüm sürecini de başardığımız takdirde bölge kalkınacaktır. 63 kişilik Akil İnsanlar toplumun nabzını tutuyorlar ve bize nihai raporu sunacaklar. Rapor doğrultusunda biz de kendi raporumuzu açıklayacağız. Biz inkar politikalarını, asimilsayon politikalarını ayağımızın altına aldık. Diğer partilerle anlaşamınca kendi adımımızı atmaya karar verdik. Ben anayasaya yansıyacak herhangi bir konu olduğunu düşünüyorum.

BDP ile anayasa yapmamız sayısal anlamda mümkün değil. Süreç sonunda Doğu ayağa kalkacak. Yatırımcılara cesaret gösterin girin diyoruz.

Vatandaşlarıma sesleniyorum, oyunlara gelmeyin.( Gezi Parkı olayları ). Yıkarak en kazandık, ifade özgürlüğünün yolu bu değil. Her adımızı halkın beklentisiyle attık.