MedyaFaresi MedyaFaresi

Kıbrıs’ta yayın yapan Diyalog TV’nin yayını kesildi

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) korsan yayın yaptıkları gerekçesiyle geçen ay kapatma kararı aldığı televizyon kanalları arasına Türk-SAT üzerinden KKTC’de ulusal yayın yapan Diyalog TV’nin yayınını kesti.

Eklenme: 11 Şubat 2016 17:36 - Güncelleme: 06 Nisan 2016 14:02

Diyalog TV Genel Yayın Yönetmeni Reşat Akar, “RTÜK’ün ‘hata oldu’ demesine rağmen Türk-SAT’ın bir elektronik postayla yayınlarını kestiğini” iddia etti. KKTC’de Türk-SAT üzerinden 8 televizyon kanalı ulusal yayın yapıyor. 2014 yılında kurulan Diyalog TV, Ada’da yayın yapan diğer kanallar gibi, KKTC Yüksek Yayın Kurulu’ndan aldığı lisans izni ile Türk-SAT üzerinden yayın yapıyor.
RTÜK geçen ay izinsiz ve mevzuata aykırı yayın yaptıkları gerekçesiyle Türkiye’de de bazı kanallar için kaptırma kararı aldı. Kurul, üst kuruldan lisans almadıkları gerekçesiyle Best Film TV, Best TV, CTV, Çay TV, Kapadokya TV, Melodi TV, Shopping TV, Star Shopping, Star Sinema, Süper TV ve Yıldız TV isimli kanalları kapatma kararı aldı. KKTC Diyalog TV de kapatma kararı alınan kanalların arasında yer aldı.
Diyalog TV Genel Yayın Yönetmeni Reşat Akar yaptığı açıklamada, KKTC’nin ayrı bir ülke olduğunu ve KKTC’de yayın yapan yayın kuruluşlarının Yüksek Yayın Kurulu’ndan lisans izni aldıklarını söyledi. Akar RTÜK başkanını aradıklarını iddia ederek, “RTÜK’ün listesinde adımız yer aldığı zaman ilk önce, ‘Türkiye’de de benzer isimde bir televizyon var’ diye düşündüm. Aklıma bizim televizyon gelmedi. Ardından KKTC Yüksek Yayın Kurulu Başkanı İlkay Diren ile temasa geçtik. İlkay Diren ise, RTÜK Başkanı’nı aradı. RTÜK Başkanı, Evet yanlışlık yapmışız ama 150 TV için aldığımız kararı iptal edemeyiz. Diyalog TV’nin kapatma kararını uygulamayacağız’ cevabını vermiş. RTÜK tüm lisans ve izin belgelerimizi göndermemize rağmen, Türk-SAT’tan yayının kesilmesini istemiş. Türk-SAT’tan dün akşam bir mail gelerek televizyonumuz kapatıldı, şaşkınız” dedi.
Akar, konuyu KKTC Yayın Yüksek Kurulu’nun yanı sıra, KKTC Ulaştırma Bakanlığı ve KKTC Cumhurbaşkanı Mustafa Akıncı’ya da ilettiklerini sözlerine ekledi.
Akar bu yanlış kararın düzeltilmemesi halinde kanalda çalışan yaklaşık 50 ye yakın personelin mağdur olacağını sözlerine ekledi.
Çalışanlar endişeli
Kanal çalışanları RÜTK ün almış olduğu kararın doğru olmadığını ve çalışanlar olarak yayınlarına devam etmek istediklerini ifade ettiler. RTÜK’ün kararı düzeltmesini beklediklerini belirten çalışanlar, tekrar işlerinin başına dönmek istediklerini söyledi.




Etiketler : diyalog tv, kktc, kıbrıs