MedyaFaresi MedyaFaresi

13 medya kuruluşuna bisiklet turu yasağı

Bu yıl 51’incisi düzenlenecek Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu’nda 13 medya kuruluşu veto yedi. 

Eklenme: 22 Nisan 2015 10:00 - Güncelleme: 13 Mart 2016 06:18

Cumartesi günü Üsküdar sahilindeki lansman etabına alınmayan bazı gazete, ajans ve dergiler, 26 Nisan-3 Mayıs tarihleri arasında gerçekleşecek turu da izleyemeyecek. Ön akreditasyonları TSYD Genel Merkezi tarafından yapılan ancak Ak Saray Basın Müşavirliği’nden veto yiyen kurumlar arasında turun eski sponsorlarından Cumhuriyet’in yanı sıra Zaman, Cihan, Bugün, Birgün, Taraf, Sözcü, Aksiyon, Samanyolu, Yeni Çağ, Aydınlık, Meydan, Evrensel yer alıyor.

‘Muhalif’lere sansür

Edinilen bilgiye göre, Cumhurbaşkanlığı Basın Müşavirliği, derneğin akredite ettiği listede muhalif tavır takınan kurumların üzerini çizdi. Akreditasyon yöntemiyle dayatılan sansür, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın katıldığı gösteri turunda ortaya çıktı. Önce, “sakıncalı” gazetecilerin sadece bu etaba kabul edilmeyip turu izleyecekleri ifade edildiyse de dün 13 kurumun temsilcisinin yarışı izleme hakları elinden alındı. Söz konusu kurumların turun resmi sitesi www.tourofturkey. org adresindeki basın hesaplarına girmesi de engellendi.

Bisiklet dünyasının üzüntü ile karşıladığı ancak sessiz kaldığı bu skandal, “ayrımcılık” olarak yorumlandı.