Abone Ol

Çıldır Gölü'nün uçan balıkları turistleri şok etti

Çıldır Gölü’nde bereket, bu sene âdeta balık olup fışkırdı! Eskimo usulüyle balık tutulan Çıldır’da balık avına ilk kez şahit olan turistler ise ‘çıldırtıcı’ bir sevinç yaşadı.

Çıldır Gölü manzarasıyla şoke olan turistler, ‘alternatif turizm’ nimetlerinden herkesin yararlanması gerektiğini vurguluyor.

Çıldır manzarası eşliğinde Cihan Haber Ajansı objektiflerine yansıyan balık avı görüntüleri ve fotoğrafları nefes kesti. Donmuş göl manzarası ve turistlerin sevinci ise her zamanki gibi kartpostallık enstantaneler oluşturdu.

Doğu Anadolu'nun en büyük tatlı su gölü olan Çıldır Gölü'nde balık tutma keyfi, hem balıkçıları hem ziyaretçileri sevindiriyor. Ardahan ve Kars sınırları içerisinde kalan Çıldır Gölü, kışları çok soğuk geçtiği için kasım ayından itibaren donmaya başlayıp nisan ayında çözülüyor. Bu süre zarfında göl üzerindeki buz tabakasının kalınlığı 1 metreye kadar ulaşıyor. Bölgede hava sıcaklığı ise gece -20 derecenin de altına düşüyor.

TATİL İÇİN ULUDAĞ’A DEĞİL KARS'A GELDİLER

Balıkçılar, Çıldır’da kalın buz tabakasını kırarak altındaki balıkları eski usullerle avlıyor. Yılın dört mevsiminde yapılan balıkçılık yöre halkı için geçim kaynağı, yerli ve yabancı turistler için ise ilgi odağı oluyor.

İstanbul'dan eşiyle birlikte Kars'a gelen Selçuk Oğuztürk, Uludağ gibi kayak merkezlerine gitmek yerine kültür turizmini seçerek Çıldır'a geldiklerini söylüyor. Oğuztürk, "Herkes kışın kayak yapamaya giderken biz de faklı bir şey yapmaya çalıştık. Eskimolarda olduğu gibi burada da aynı yöntemle balık tutuyorlar. Çok merak ediyoruz onu da görmüş olacağız. Ve bu ânı fotoğraf çekerek ölümsüzleştirmeye çalışacağız. Burada hava (gündüz) -12, -13 derece arasında olmasına rağmen her şey çok güzel." diye konuştu.

Gölün üstüne kızakla kaymanın tarifsiz bir duygu olduğunu belirten Lale Gülcan, ilk başta korktuklarını; ancak daha sonra alışarak büyük keyif aldıklarını dile getiriyor. Gülcan, "Bence kayak kaymak yerine böyle güzellikleri olan doğumuza gelmek, yurt dışına gitmek yerine böyle güzellikleri yaşamak herkese tavsiye edilir." diye konuştu.

HAYALLERİMİZİN HEPSİ GERÇEK OLDU

İstanbul'dan olağanüstü hayallerle geldiklerini kaydeden Şebnem Yüce ise şunları anlatıyor: "Burada hayallerimizin hepsi gerçek oldu. Gölün üzerinde çok güzel bir yürüyüşten sonra balığın nasıl gölden çıkarıldığını gördük. Güzel, keyifli ve neşe içerisinde izledik. Bugün çok güzel bir gün, 11 tane balık çıktı, bir tane de baba balık çıktı. Balıkçılara uğurlu geldik. Herkesin buraya bir kez gelmesini, bunu muhakkak yaşamasını, bu hayali kurmasını ve gerçekleştirmesini dileriz."

ŞANSIMIZA, 8 KİLOLUK BALIK DÜŞTÜ!

Çıldır’ı görmek için Kars’a gelen Demet Oğuztürk de, gölden 8 kiloluk balık çıkacağını hiç düşünmediğini söylüyor. Çok sevinen Oğuztürk, "Bu da bizim şansımıza, galiba çok şanslıyız" diyor. Engin Kızılcıkoğlu ise İstanbul'dan buraya balık yemek için geldiklerini söylüyor.

AĞLARINI KAR YAĞMADAN ÖNCE YERLEŞTİRİYORLAR

Yaz-kış gölden faydalandıklarını vurgulayan Balıkçı Serkan Görkem, yazın normal balıkçılık yaptıklarını, kışın ise buz kaplı zemin altına atılan ağlarla balık tuttuklarını anlatıyor. Bölgeyi merak edip gelen yerli turistleri buz tutan göl üzerinde atlı kızakla gezdirdiklerini ifade eden Görkem, şöyle konuşuyor: "Şu anda buzun kalınlığı 30 santim, buna rağmen gene balık tutuyoruz. Yazın da insanlar geliyor, aynı şekilde balık tutuyoruz. Biz balıkları eski usullerle tutuyoruz. Alabalık, sarıbalık, karabalık, gümüş balığı gibi türler var. Kar yağmadan önce ağlarımızı göle atıyoruz. Kar yağınca gidip onları arayıp buluyoruz. Bulunca da iki ucuna ip bağlıyoruz. Ağı çekerken bu iple dışarı çıkarıyoruz. Balıkları aldıktan sonra ipin diğer ucu dışarıda kalıyor, o ipi geri çekince ağ suyun altına tekrar girmiş oluyor."

BALIKLARA VE DOĞAYA ZARAR VERMEDEN BALIK TUTUYORUZ

Çanaksuyu Köyü’nden Yılmaz Ağabulak isimli balıkçı ise göl üzerinde buz kalınlığının 30, kar kalınlığının da 25 santimetre olduğunu anlatarak şöyle devam ediyor: "Yani bir metreye yakın bir kalınlık var. Gölün üzerinde atla, kızakla çok rahat dolaşabilirsin. Tank bile çıkar. Bir tarihte 60 tonluk bir tank yanlışlıkla çıkmıştı. Bu buz, tankı bile çekmiştir. Gölün uzunluğu 32 km, derinliği 17 metre. Balıklara ve doğaya zarar vermemek için eski yöntemi kullanıyoruz. Yaz ve kış balık tutuyoruz, hiçbir sıkıntı yok."