Medyafaresi Facebook AdresiMedyafaresi Twitter AdresiHaber RSS

 

TRT'yi Hint filmleriyle soymuşlar!!! 1200 dolarlık Hint filmine 20 bin dolar!!!

  • Ana Sayfa
  • Medya
  • TRT'yi Hint filmleriyle soymuşlar!!! 1200 dolarlık Hint filmine 20 bin dolar!!!

Facebook Twitter Google Pinterest
Dış Kaynaklar Müdürü Asım Üvez, kendinden önceki yönetimin, tanesi 1200 dolar olan 35 adet Hint filmini, tanesi 20 bin dolardan aldığını dile getirerek kurumun 650 bin dolar zarara uğratıldığını iddia etti.
Üvez, 10 Ekim 2005'de konuyla ilgili olarak Televizyon Dairesi Başkanlığı'na bir ihbar yazısı gönderdi. Teftiş Kurulu Başkanlığı'na iletilen ihbar sonrasında soruşturma başlatıldı. Eski Genel Müdür Ali Güney, soruşturma raporunda konunun adli mercilere intikal etmesini istedi.

TRT, filmleri Hintli Eros Multimedya firmasından yayın haklarını alan aracı Master Filmcilik'ten satın aldı. Üvez'in yazısına ilişkin olarak rapora şunlar geçti:

"Master Filmcilik firmasının teklif ettiği fiyatlarda indirime gidilmeden ortalama film başına ücretin 20 bin dolar olarak kabul edilerek, 698 bin dolar tutarından film alınmış. Yetkili Hindistan firması Eros, kuruma 1500 dolar fiyat teklif etmiş, bu durumda 35 adet film için toplam fiyatın 52 bin 500 dolar olacağı ve böylece kurumun bu alımdaki zararı 645 bin 500 dolar olmuştur. Master Filmcilik, kuruma 28 Nisan 2005 tarihinde önerdiği 38 adet eşdeğer film için yapımcı Eros Multimedya, 9 Kasım 2005 tarihinde önerdiği ortalama fiyat film başına 1200 dolara kadar inmiştir. Firmadan gelen fiyat bildirme yazısı 28 Temmuz 2004 olmasına rağmen komisyonun, yazıyı almadan bir ay önce fiyat tespiti yapmış olması çelişkili görülmektedir..."

Soruşturma raporunda fiyatlarla ilgili bir ceza talep edilmemesine rağmen eski Genel Müdür Ali Güney, adli makamlara başvurulmasını istedi. Soruşturma neticesinde Dış Kaynaklar Müdürü Nedime Avgın'a, "aylıktan kesme"; mütercim Ebru Sıvalıoğlu'na "kınama"; Dış Kaynaklar Müdürlüğü'nden sorumlu TV Dairesi Başkan Yardımcısı Beyhan Karadağ'a, "aylıktan kesme"; Dış Kaynaklar Müdür Yardımcısı Cavidan Önder'e "uyarma"; TV Dairesi Başkanı Sağhan Dolu'ya "uyarma" cezaları verildi.

Soruşturma kapsamında sorgulanan ve film ücret tespitindeki görevli TRT Başmüfettişi Bülent Önder'in eşi Dış Kaynaklar Müdür Yardımcısı Cavidan Önder'den raporda, müfettişler film yapım elemanı olarak bahsedilerek yetki alanı düşük gösterilmesi dikkat çekti. Ücret tespit tutanağında yönetici konumunda imzası bulunan Önder, rapordaki en düşük ceza olan "uyarma" cezasını aldı. Önder'in, raporun sonuçlandırılmasından iki ay önce Televizyon Dairesi Başkanlığı Program Planlama ve Koordinasyon Müdür Yardımcılığı görevine atanması ise dikkat çekti.

Facebook Twitter Google Pinterest

Etiketler: Hint film

90'larda çocuk olmanın 90 saniyelik özeti

Çatak'taki iki teröristin vurulma anı kamerada!

Yürüyen merdiven bacağını kopardı

Dünyanın en tatlı hapşırığına sahip köpeği

Video İzle





Günün Haberleri



En Çok Okunanlar



GÜNÜN SPOR HABERLERİ

Arena'da Sabri Sarıoğlu protestosu
Ibrahimovic Galatasaray ile anlaştı, kontrolden geçecek
Kenan Sofuoğlu Malezya'da 4. Oldu
Emre Belözoğlu: Ayrıldığıma üzgünüm

Emre Belözoğlu: Ayrıldığıma üzgünüm

Tecrübeli futbolcu Emre Belözoğlu, Fenerbahçe’de yaşadıklarından, ayrılı ...
Tümü

GÜNÜN FOTO GALERİLERİ

Gen atlaması diye buna denir!
1 Euro'luk mağarada inanılmaz değişim!
Bilimin açıkladığı 22 neden
Küresel ısınmaya dikkat çeken 9 duvar resmi

Küresel ısınmaya dikkat çeken 9 duvar resmi

İşte farklı şehirlerden, farklı sanatçılardan çevreye olan duyarsızlığa ve kürese ...
Tümü





Hosting
Haber Ajansları - Dha - AA - İha

Medyafaresi "Haberin Doğru Adresi" 2003 - 2015 ©

0.0802
Medyafaresi başta medya dünyası (televizyon, reytingler, magazin ) olmak üzere Türkiye ve Dünya'dan Gündeme ilişkin, köşe yazıları, sağlık haberleri, spor dalları, kadınlara özel haberler, videolar, medya analizleri sunan Türkiye'nin en bağımsız ve güncel haber sitesidir.
Medyafaresi muhabirlerinin yayınladığı tüm yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı MedyaFaresine Aittir bunun dışında alıntı yapılan haberler ve içerikler, abonesi olduğumuz haber ajansları ( Anadolu Ajansı, Doğan Haber Ajansı, İhlas Haber Ajansı), köşe yazarları ve yorumu yapan kullanıcılar gibi haber kaynaklarına aittir izinsiz kopyalanamaz ya da yayınlanamaz.